Huismeester (36 uur)
Huismeester
Huis73 is direct op zoek naar een: Huismeester voor 36 uur per week.
Locatie: 's-Hertogenbosch
Voor de afdeling Facilitair zijn we op zoek naar een huismeester die het technische beheer en onderhoud van de monumentale gebouwen van Huis73 samen met de andere huismeester onder zijn hoede neemt. Je zit in team Facilitair en valt direct onder de coördinator Facilitair.
Wat ga je doen?
• Zelfstandig uitvoeren van klein onderhoud en reparaties.
• Bewaken van de voortgang en kwaliteit van werkzaamheden uitgevoerd door externe leveranciers.
• Controleren van werkzaamheden bij oplevering.
• Signaleren van noodzakelijk onderhoud op basis van het Meerjaren Onderhoudsplan.
• Beheer van gebouwinstallaties, inclusief de brandmeldcentrale.
• Eerste aanspreekpunt voor collega’s en bezoekers.
• Toezicht houden op schoonmaakwerkzaamheden.
• Zorgen voor een schoon en opgeruimd gebouw.
• Verzorgen van faciliteiten in de ruimtes zoals audiovisuele middelen, tafels en stoelen.
• Preventiemedewerker voor de organisatie.
• Het keuren van trappen en klimwerktuig en Keurmeester NEN3140 (keuren van elektrische arbeidsmiddelen).
• In voorkomende gevallen bedienen van theaterverlichting en/of professioneel geluid.
Huismeester
Huis73 is direct op zoek naar een: Huismeester voor 36 uur per week.
Locatie: 's-Hertogenbosch
Voor de afdeling Facilitair zijn we op zoek naar een huismeester die het technische beheer en onderhoud van de monumentale gebouwen van Huis73 samen met de andere huismeester onder zijn hoede neemt. Je zit in team Facilitair en valt direct onder de coördinator Facilitair.
Wat ga je doen?
• Zelfstandig uitvoeren van klein onderhoud en reparaties.
• Bewaken van de voortgang en kwaliteit van werkzaamheden uitgevoerd door externe leveranciers.
• Controleren van werkzaamheden bij oplevering.
• Signaleren van noodzakelijk onderhoud op basis van het Meerjaren Onderhoudsplan.
• Beheer van gebouwinstallaties, inclusief de brandmeldcentrale.
• Eerste aanspreekpunt voor collega’s en bezoekers.
• Toezicht houden op schoonmaakwerkzaamheden.
• Zorgen voor een schoon en opgeruimd gebouw.
• Verzorgen van faciliteiten in de ruimtes zoals audiovisuele middelen, tafels en stoelen.
• Preventiemedewerker voor de organisatie.
• Het keuren van trappen en klimwerktuig en Keurmeester NEN3140 (keuren van elektrische arbeidsmiddelen).
• In voorkomende gevallen bedienen van theaterverlichting en/of professioneel geluid.
Zo kan een werkdag van de huismeester er uit zien:
Geen dag is hetzelfde voor de huismeester: elke ochtend begint met een ronde door het gebouw, maar hoe de rest van de dag verloopt, hangt helemaal af van wat er zich aandient.
De werkdag start vroeg: het pand wordt minimaal een uur voordat het personeel arriveert geopend. Tijdens deze vroege ronde loopt de huismeester het hele gebouw door om te controleren op eventuele calamiteiten. Denk hierbij aan defecte verlichting, stroomstoringen, lekkages of andere technische mankementen. Indien nodig worden direct maatregelen genomen om deze problemen op te lossen of uit te zetten bij externe partijen.
Indien het een dag is waarop de afvalcontainers buiten moeten worden gezet, wordt dit in de ochtend geregeld. Uiteraard worden ze na lediging weer netjes teruggeplaatst. De kantine wordt gecontroleerd op orde, netheid en voldoende voorraad. Koffie, thee en andere voorzieningen worden aangevuld waar nodig, zodat medewerkers en bezoekers gedurende de dag niets tekortkomen.
Na de eerste controle ronde wordt de mailbox doorgenomen. Binnenkomende meldingen, aanvragen of storingen worden opgevolgd of ingepland, afhankelijk van de urgentie. Ook onderhoudsverzoeken of reserveringen voor zalen worden op dit moment in de planning opgenomen.
Gedurende de dag is de huismeester bezig met allerlei uiteenlopende werkzaamheden. Het klaarzetten en opruimen van verhuurde zalen is een belangrijk onderdeel, net als het voorbereiden en uitleveren van bestellingen aan verschillende vestigingen. Daarnaast is er aandacht voor de schoonmaak: controleren of deze goed is uitgevoerd en of aanvullende acties nodig zijn.
Het onderhoud van het gebouw is een doorlopende taak. Installaties worden gecontroleerd en periodiek onderhoud wordt ingepland en uitgevoerd volgens het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP). Kleine herstelwerkzaamheden worden vaak zelf opgepakt. Voor grotere klussen wordt in overleg met de coördinator een planning gemaakt en toezicht gehouden op een correcte uitvoering.
Ook op het gebied van veiligheid en preventie heeft de huismeester een belangrijke rol. De Brandmeldinstallatie (BMI) wordt maandelijks, driemaandelijks en jaarlijks gecontroleerd en bijgehouden in een logboek. Vluchtwegen worden vrijgehouden, trappenhuizen gecontroleerd en het bedrijfsnoodplan wordt regelmatig doorgenomen en controleren op onjuistheden. Als huismeester draag je actief bij aan de veilige werkomgeving voor iedereen in de organisatie en meld onregelmatigheden aan de coördinator.
Tot slot zijn er altijd onvoorziene taken die spontaan oppoppen. Een verstopt toilet zonder schoonmaakdienst? Dan pakt de huismeester zelf een emmer en zorgt dat alles weer netjes is. Het motto is simpel: wat moet gebeuren, gebeurt. Kortom, de huismeester is de spil van het gebouw: zichtbaar, betrokken en altijd in de weer om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt.
Zo kan een werkdag van de huismeester er uit zien:
Geen dag is hetzelfde voor de huismeester: elke ochtend begint met een ronde door het gebouw, maar hoe de rest van de dag verloopt, hangt helemaal af van wat er zich aandient.
De werkdag start vroeg: het pand wordt minimaal een uur voordat het personeel arriveert geopend. Tijdens deze vroege ronde loopt de huismeester het hele gebouw door om te controleren op eventuele calamiteiten. Denk hierbij aan defecte verlichting, stroomstoringen, lekkages of andere technische mankementen. Indien nodig worden direct maatregelen genomen om deze problemen op te lossen of uit te zetten bij externe partijen.
Indien het een dag is waarop de afvalcontainers buiten moeten worden gezet, wordt dit in de ochtend geregeld. Uiteraard worden ze na lediging weer netjes teruggeplaatst. De kantine wordt gecontroleerd op orde, netheid en voldoende voorraad. Koffie, thee en andere voorzieningen worden aangevuld waar nodig, zodat medewerkers en bezoekers gedurende de dag niets tekortkomen.
Na de eerste controle ronde wordt de mailbox doorgenomen. Binnenkomende meldingen, aanvragen of storingen worden opgevolgd of ingepland, afhankelijk van de urgentie. Ook onderhoudsverzoeken of reserveringen voor zalen worden op dit moment in de planning opgenomen.
Gedurende de dag is de huismeester bezig met allerlei uiteenlopende werkzaamheden. Het klaarzetten en opruimen van verhuurde zalen is een belangrijk onderdeel, net als het voorbereiden en uitleveren van bestellingen aan verschillende vestigingen. Daarnaast is er aandacht voor de schoonmaak: controleren of deze goed is uitgevoerd en of aanvullende acties nodig zijn.
Het onderhoud van het gebouw is een doorlopende taak. Installaties worden gecontroleerd en periodiek onderhoud wordt ingepland en uitgevoerd volgens het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP). Kleine herstelwerkzaamheden worden vaak zelf opgepakt. Voor grotere klussen wordt in overleg met de coördinator een planning gemaakt en toezicht gehouden op een correcte uitvoering.
Ook op het gebied van veiligheid en preventie heeft de huismeester een belangrijke rol. De Brandmeldinstallatie (BMI) wordt maandelijks, driemaandelijks en jaarlijks gecontroleerd en bijgehouden in een logboek. Vluchtwegen worden vrijgehouden, trappenhuizen gecontroleerd en het bedrijfsnoodplan wordt regelmatig doorgenomen en controleren op onjuistheden. Als huismeester draag je actief bij aan de veilige werkomgeving voor iedereen in de organisatie en meld onregelmatigheden aan de coördinator.
Tot slot zijn er altijd onvoorziene taken die spontaan oppoppen. Een verstopt toilet zonder schoonmaakdienst? Dan pakt de huismeester zelf een emmer en zorgt dat alles weer netjes is. Het motto is simpel: wat moet gebeuren, gebeurt. Kortom, de huismeester is de spil van het gebouw: zichtbaar, betrokken en altijd in de weer om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt.
Wat bieden wij?
- Wij bieden je een veelzijdige functie in een dynamische werkomgeving tegen een salaris in schaal 7 conform de CAO openbare bibliotheken (schaal 7 begint bij € 2.813,- bruto per maand en loopt tot € 3.685,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur).
- Daar bovenop ontvang je ook nog eens 8% vakantietoeslag en 5% eindejaarsuitkering.
- Je neemt deel aan het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken.
- Het betreft in aanvang een functie voor een jaar met als doel een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Wat bieden wij?
- Wij bieden je een veelzijdige functie in een dynamische werkomgeving tegen een salaris in schaal 7 conform de CAO openbare bibliotheken (schaal 7 begint bij € 2.813,- bruto per maand en loopt tot € 3.685,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur).
- Daar bovenop ontvang je ook nog eens 8% vakantietoeslag en 5% eindejaarsuitkering.
- Je neemt deel aan het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken.
- Het betreft in aanvang een functie voor een jaar met als doel een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Wat vragen wij van jou?
• MBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een technische opleiding
• Een enthousiaste, flexibele "Manusje van alles" met een proactieve werkhouding.
• Niet vies om handjes zelf uit de mouwen te steken.
• Je bent iemand die zelfstandig en verantwoordelijk werkt.
• Je kunt improviseren bij onverwachte situaties.
• Je hebt een dienstverlenende instelling en goede communicatieve vaardigheden.
• Je bent flexibel inzetbaar, ook ’s avonds en in het weekend; (Ploegendienst)
• Woonachtig in een straal van 10 km om ’s-Hertogenbosch
• In het bezit van een BHV-certificaat is een pré (of bereid om dit te behalen).
• In bezit van het certificaat Opgeleid persoon BMI is een pre (of bereid om dit te behalen).
• In bezit van het certificaat keurmeester NEN3140 is een pre (of bereid dit te behalen).
• In bezit van het certificaat NEN2484 (Ladders, trappen en hijsmiddelen) is een pre (of bereid dit te behalen).
• In bezit van een B-rijbewijs.
Wat vragen wij van jou?
• MBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een technische opleiding
• Een enthousiaste, flexibele "Manusje van alles" met een proactieve werkhouding.
• Niet vies om handjes zelf uit de mouwen te steken.
• Je bent iemand die zelfstandig en verantwoordelijk werkt.
• Je kunt improviseren bij onverwachte situaties.
• Je hebt een dienstverlenende instelling en goede communicatieve vaardigheden.
• Je bent flexibel inzetbaar, ook ’s avonds en in het weekend; (Ploegendienst)
• Woonachtig in een straal van 10 km om ’s-Hertogenbosch
• In het bezit van een BHV-certificaat is een pré (of bereid om dit te behalen).
• In bezit van het certificaat Opgeleid persoon BMI is een pre (of bereid om dit te behalen).
• In bezit van het certificaat keurmeester NEN3140 is een pre (of bereid dit te behalen).
• In bezit van het certificaat NEN2484 (Ladders, trappen en hijsmiddelen) is een pre (of bereid dit te behalen).
• In bezit van een B-rijbewijs.
Wat zijn de voordelen van werken bij Huis73?
- Elk seizoen een leuke cursus of workshop volgen met korting, namelijk: 100% korting op één Huis73 cursus of workshop of; 50% korting op privéles of; 50% korting op het aanbod van onze huisgenoten;
- Gratis toegang tot lezingen en workshops bij de bibliotheken van Huis73;
- Gratis bibliotheekabonnement;
- 30% korting op alles van de Huis73 Eten en Drinken menukaart (Huis73 Den Bosch);
- Verschillende trainingen en cursussen voor groei en ontwikkeling;
- Werken in kleine, hechte teams waarin plezier en enthousiasme voorop staan!
Wat zijn de voordelen van werken bij Huis73?
- Elk seizoen een leuke cursus of workshop volgen met korting, namelijk: 100% korting op één Huis73 cursus of workshop of; 50% korting op privéles of; 50% korting op het aanbod van onze huisgenoten;
- Gratis toegang tot lezingen en workshops bij de bibliotheken van Huis73;
- Gratis bibliotheekabonnement;
- 30% korting op alles van de Huis73 Eten en Drinken menukaart (Huis73 Den Bosch);
- Verschillende trainingen en cursussen voor groei en ontwikkeling;
- Werken in kleine, hechte teams waarin plezier en enthousiasme voorop staan!
Lijkt dit je wat? Dan horen we graag van je!
Voldoe je niet 100% aan de eisen maar word je wel enthousiast van deze baan? We zijn benieuwd naar jou en ontvangen graag je sollicitatie.
Schrijf je motivatie en stuur deze samen met je CV uiterlijk 11 november ter attentie van Victor Rijneveld naar vacatures@huis73.nl.
Je hoort uiterlijk 17 november of je op gesprek mag komen voor deze functie.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 19 november.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Victor Rijneveld, victorrijneveld@huis73.nl
Lijkt dit je wat? Dan horen we graag van je!
Voldoe je niet 100% aan de eisen maar word je wel enthousiast van deze baan? We zijn benieuwd naar jou en ontvangen graag je sollicitatie.
Schrijf je motivatie en stuur deze samen met je CV uiterlijk 11 november ter attentie van Victor Rijneveld naar vacatures@huis73.nl.
Je hoort uiterlijk 17 november of je op gesprek mag komen voor deze functie.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 19 november.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Victor Rijneveld, victorrijneveld@huis73.nl
Huis73 onderschrijft de code Culturele Diversiteit & Inclusie. Huis73 streeft naar een inclusief team waarin verschillende achtergronden, persoonlijkheden en expertises elkaar versterken en steunen. Iedereen die denkt daaraan een bijdrage te kunnen leveren, nodigen we graag uit om te solliciteren. Onze locaties zijn goed toegankelijk voor mensen met een fysieke beperking. Onze tijdelijke huisvesting aan de St Jorisstraat kent echter enkele beperkingen. Mocht dat voor jou een uitdaging zijn, dan kijken we graag samen naar een oplossing. Wij gaan ervanuit dat wij op dit moment zelf de juiste nieuwe collega kunnen vinden, vandaar dat wij hiervoor niet samenwerken met derden.